onsdag den 22. marts 2023

Hvornår lukker de kommentarfeltet på Facebook?



J
eg bliver udkørt og ked af det når jeg er på Facebook. Jeg ved ikke om andre har lagt mærke til det, men der er åbenbart kommentarfelter til rådighed under de artikler som medierne deler derinde. De fleste aktiviteter i sådan et felt består i at folk med navne skriver andres navne. Så får dem med andre navne mulighed for at læse artiklen uden selv at scrolle sig frem til den.

Hvordan kan det være at de ikke bare sender artiklen? Jo, det er fordi det kræver at man trykker på tre prikker eller en pil først. Og så er det i øvrigt langt mere personligt. Det kunne jo sende signalet om at de rent faktisk var oprigtigt interesseret i at dele artiklen med deres bekendte.

Og så er der de facebookianere der kun ser billedet og overskriften. Det vil de gerne have en holdning om. Altså, de vil ikke læse artiklen, men de vil gerne modtage overskriften som en personlig besked rettet til dem. Uanset om det handler om noget nyt Mette Frederiksen eller Fie Laursen har sagt, så er facebookianerne klar til at fortælle at de er forargede eller ligeglade.

Der er også dem der har brug for at andre skal kende til deres boomerholdning om hvordan man skal se ud og angriber selve billedet i en artikel ved at sige at det er mærkeligt at Simon Kvamm har neglelak på eller at det ikke klæder mænd med make-up.

En ægte facebookianer ville sikkert blive forarget over denne tekst. De ville få lyst til at skrive ting som: "Du kan da bare lade være med at læse dem!!!" eller "Hvorfor havde du eyeliner på i søndags?!?"

Jeg vil gerne med det samme svare på det: Jeg lader også være med at læse dem. Grunden er meget af det jeg lige har skrevet. ... og så havde jeg eyeliner på i søndags fordi jeg syntes at det så sejt ud sammen med mine seler.

Jeg håber at facebookianerne en dag vågner og indser at uanset hvad politikerne siger, hvordan X-Faktordeltagerne ser ud eller hvad realitydeltagere har lavet af skandaler, så er det altså ikke en personlig opfordring til at drysse 1950'erne holdninger i fjæset på resten af Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar