lørdag den 8. marts 2014

Sover clairvoyanter godt om natten?

Medmindre at man er barn eller meget dum, så ved man godt at tryllekunstnere ikke tryller rigtigt.
Der er intet magi, kun tricks og snyderi. Men det er fantastisk at se en god tryllekunstner, alligevel.
Vi ved da godt at de ikke saver damen i kassen rigtigt over. (Medmindre de er rigtig dårlige selvfølgelig)
Men vi betaler alligevel for at se dem gøre det. Det er spændende og sjovt at blive mindfucked.

Tryllekunstnere minder mig rigtig meget og Clairvoyanter.
Ikke fordi jeg ikke tror på ånder, jeg tror bare ikke på Clairvoyanter.
Har stenet rigtig meget "Cold Reading" på nettet og har set adskillige programmer hvor de buster "medier" for bare at gætte sig frem til ting og snyde folk.
Derfor deltog jeg i for nylig i programmet "Fucker med dn hjrne" da jeg læste de søgte deltagere til et afsnit der handlede om clairvoyance. Det lød interessant.

Selvom jeg godt vidste at der ikke kom en rigtig Clairvoyant var Jan Hellesøe ekstremt god til "Cold reading" og fik overbevidst nogle mennesker til at tro på ham.
Men ligesom med en god tryllekunstner var der jo ikke noget rigtigt magi eller overnaturligt over det, han legede bare med den godtroende naive hjerne.

"Ægte" Clairvoyanter der tager penge for det og snyder folk til at tro de snakker med deres afdøde er lige så modbydelig som folk der smugler våben... hvis ikke værre.
Selvfølgelig er der mere imellem himmel og jord, jeg er langt fra skeptiker. Men efter at have deltaget i programmet, læst artikler på nettet og set alskens dokumentarer om det, kan jeg sige med sikkerhed;

Brug aldrig dine penge på at få en fremmed person til at snakke med en du savner.
Det burde ikke koste en rød reje at vide du stadig elsker dem og at de stadig elsker dig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar