søndag den 5. april 2015

Tror du på ånder?

Tanken om ånder gør mig rædselsslagen. Når folk spørger mig om jeg tror på spøgelser, svarer jeg der samme som når folk spørger om jeg tror på Gud; ”Jeg ved det ikke…”

Udelukkende fordi jeg ikke magter at tage stilling til spørgsmål der ikke er blevet officielt besvaret. Jeg hader at gå og tro på ting. Jeg vil vide ting. Og når der ikke er konkrete svar på hverken kristendom eller noget af det mest nærliggende overnaturlige som ånder, så er jeg fuldstændig blank. Jeg er alt for ulogisk til at være ateist og jeg er alt for uvidende til at være seriøs religiøs. Du kan sagtens bilde mig ind at du har set en ånd, jeg tror sikkert også på det når du siger det. Men det kommer at på hvor sent om natten det er og hvor træt jeg er når du siger det. Dagen efter i solskinsvejr i godt socialt lag, tror jeg helt sikkert ikke på det.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar