mandag den 13. juni 2011

Rødvinsmysteriet.


Endnu engang sover jeg lidt over mig. Da jeg vågner har min nabo ringet. Mindst 4 gange midt om natten. Tager lidt tid til at samle mig, ser en smule Chuck og får mig en krydderbolle. Det er en regnvejrsdag. Sidder lidt uden bukser på og finder ud af at der er gået hul på min sko. Det vil siger jeg ikke skal ud i dag. Har ikke lyst til våde fusser.

Efter et par timer kommer min overbo og gode ved Troels forbi. Han spørger om det er mig som har drukket rødvin. HVAD?! Så var der da i hvert fald noget jeg ikke kan huske. Et spor af Rødvin fører fra hoveddøren og op ad alle trapperne til min dør på første sal. Eller sådan en smule væk. Og der stopper det bræt. Ingen glasskår eller noget. Bare rent rødvin. Det lugter stadig kraftigt af vin og ikke engang min nabo ved hvor det stammer fra.

Troels og jeg spiller lidt Playstation og undrer os meget over dette mysterie. Nu er det aften og vores detektiv evner rækker ikke længere til at det må være nogle som har spildt det ved et uheld. Men hvorfor stopper sporet så brat? Hvorfor er der ikke det mindste tegn på glasskår? Og hvorfor står der et fjernsyn når man åbner elevatoren?

Det sker underlige ting på Sjællandsgade. Med brændende huse og andre mystiske hændelser. Hvis Sherlock Holmes læser det her må han godt lige skrive. For det er ved at blive pænt skummelt. Har stadig ingen bukser på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar