mandag den 23. december 2013

Ægte jul uden træ?

For nogle år siden holdte min far og jeg, jul alene.
Det var utraditionelt med hakkebøffer, whiskey og guitar spilleri.
Alligevel var det en af de bedste juleaftener jeg nogensinde har haft.

Som barn plejede jeg at have mareridt om at folk glemte December.
Det var forfærdelige drømme hvor der ikke var nogen julekalender eller noget julepynt nogen som helst steder.
I år er det så mig der har glemt december.
Er åbenbart blevet for voksen til at hænge mig i ting som julestemning og højtidsfanatisme. (det virkede som et sejt ord, ejer ikke en ordbog)

Alle holder jul, alle snakker om jul, der er jul over det hele. Det som sådan hyggeligt nok, men hvor fanden blev december af?
Det føltes som i går at jeg vågnede op til 1. December og julen lige var eksploderet,
Nåede ikke at blinke med øjnene, og nu er det så åbenbart juleaften i morgen.

Men denne December har også været mærkelig. Regnvejr og afsindigt dårlige tv-julekalendre.
Hvor fanden er Bamses Julerejse og Krummernes Jul?
Hvad sker der for luderludvig og julemanden? Hvem har besat tv2 og givet dem lov til at sende det lort?

I protest for manglende julestemning og skuffende utroværdigt juleskuespil, har jeg åbnet den sidste låge
i min julekalender.
God Jul under alle omstændigheder.
Bare fordi fjernsynet ikke kan finde ud af at holde jul, så kan vi andre jo godt hygge os.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar