tirsdag den 5. marts 2013

Din egen type grim ...


     "Hun er ikke min type." - hold nu op. Hun er sikkert bare grim. Der burde ikke findes begrebet "typer" da alle mennesker er unikke. Type = Typisk = Den samme. Og hvis man nu kunne sige at man havde en type. Så var man et kedeligt menneske der aldrig turde prøve noget nyt. Okay, måske findes der typer. Men du skal da ikke begynde at sætte piger i bås efter småting. Jeg syntes blondiner er pæne. Men det betyder ikke at det er min "type". Rødhårede er sgu da også pæne. Og brunetter. Selv en skaldet eller meget korthåret kvinder kan da være smuk... selvom jeg nok helst vil foretrække de gyldne lokker.

     Men det er dårligste argument i universet hvis man ikke giver personer en chance med grundlaget; hun er ikke lige min type. Jeg har ingen fast type. Det ville jo betyde at jeg selv blev stemplet som en type. Og hvis ikke DÉT giver mening, så er det bare fordi jeg elsker dadaisme og virkelig har brug for at komme ud med en tanke eller to om denne måde vi sætter hinanden i bås på.

     Så medmindre du er en copycat, af din siamesiske tvilling, så er du ikke den samme som nogen anden. Lad være med at betragte andre mennesker som typer, men betragt dem som specifikke og unikke individer der hver i sær har noget nyt og anderledes at byde på. Så sover vi alle sammen godt om natten. God Tirsdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar