søndag den 3. marts 2013

Forår. Patter springer ud.


     Man skal være evigt trist og sørgelig kronisk negativ hvis man ikke elsker foråret. Det er lige før det er bedre end sommer. Det bliver kun varmere, farverne er ubeskrivelige, fuglene vender tilbage i deres kvidrende træer, alle blive forelskede og selv regnvejret er hyggeligt at se på. Mit frysetørrede karate pulver-kaffe smager sågar godt. Folk liver mere op. Der er flere smil i hverdagen. Man griner mere.Og som sagt bliver alle forelskede... det er nok den mest ekstreme følelse. Hvis folk kører trætte i et forhold og mener at gnisten er ved at brænde ud, så er det fordi de ikke holdte godt øje med bålet. Det er DER det er vigtigt. For lægger man tungt frisk træ på en lille flamme, så dør den. Men hvis du holder flammerne i live i dit udsprungen flirteflip med en forårs-girl, så kan ikke engang brandvæsnet stoppe dig.

     2013 bliver et ekstremt år. Ild i græsset og vind i håret, vi skal leve som aldrig før. Læg gamle dårlige vaner på hylden og dans med mig ubedækket på de uendelige kornmarker. Ej det behøves i ikke. Bare giv en øl hvis i ser mig, det er nok lidt mere ordinært. Du kan gøre hvad du vil, men aldrig forråde dem som lever i din... sjæl? Hvad vil jeg gerne sige med dette oplæg? Det ved jeg ikke rigtigt. Hvad med dig? Sig et eller andet. Det er altid mig der skal sige noget. God Jul.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar