fredag den 18. april 2014

Øl kur

Øl er lige så forskellige som mennesker, og lige så ens. De findes i alle afskygninger, små, store, lette, tunge, lyse, mørke, kraftige, svage, billige, dyre, kolde, varme, gærede, brusende. Der er de utroligt velsmagende, der er de bitre, som alligevel er gode hvis du er rigtig tørstig. Der er dem med så meget alkohol at du bliver påvirket bare ved første tår og så er de alkoholfrie. Dem ingen forstår. De kedelige, der alligevel sælges og bliver betragtet som en øl.

Netop... det er stadig en øl. Det er fælles ordet for dem alle sammen. Vi er mennesker. Tykke, tynde, høje, lave, kloge, dumme, behårede, skaldede, taler flere forskellige sprog end der er lande. Vi er forskellige, men vi er ens. Mine hænder er ens. Men de er også forskellige. Den ene har en skønhedsplet i svømmehuden mellem tommel- og pegefinger. Begge ligner mine hænder, hænder. Jeg kan bare godt se forskel på dem. Fordi jeg kender dem.

Jeg kan ikke altid smage forskel på øl, men jeg ved at de er forskellige, på grund af navnene og formerne. Serverer du to forskellige øl i glas, en mørk, en lys, kan jeg jo også godt se forskellen. Men de smager alligevel begge stadig af øl. Jeg kan lide dem begge to, fordi de gør mig glad. Jeg er ikke racistisk, bare fordi jeg har drukket flere lyse øl, end jeg har drukket mørke. Jeg stadig godt lide mørk. Alle øl er velkommen i min mave... udover de alkoholfrie. Hvis du gerne vil være ædru, så lad være med at drikke øl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar