søndag den 28. april 2013

Aviser giver hudsygdomme ...

Jeg elsker at bladre i en avis og føle mig sofistikeret. Også selvom det bare er en gratis avis som MetroXpress eller 24 Timer, så føler jeg at jeg har et overblik, følger med i verdenen og kan deltage i mere aktuelle samtaler omkring verdenen. Man bliver klog af aviser. Semi-klog. Man ved i hvert fald mere end før man åbnede den. Gratis viden er altid godt, og nettet er proppet med random facts som man lige kan slynge ud ved middagsbordet.

En dag, for nylig, ringede min telefon med hemmeligt nummer. Normalt tager jeg den aldrig, men et flow af spontanitet fik mig til at gribe knoglen og brøle "Ja, hva' så der?" til denne fremmede budbringer der havde lyst til at give mig et anonymt opkald en søndag eftermiddag. Det viste sig at være en "journalistpraktikant" der gerne ville forære mig et gratis abonnement på Weekendavisen, en måned frem. I starten var jeg lidt usikker omkring situationen, men han forsikrede mig om at den afmeldte sig selv, når abonnementet ophørte, så jeg slap for at betale en rød reje. Vi kaldte det en udvidet smagsprøve. Det var fantastisk. En hel måned med endnu mere random/vigtig viden om samfundet og spændende artikler vedrørende det politiske styre og andre debatlækre emner. Der var sågar krydsogtværser med. Aldrig havde jeg oplevet en mere ekstrem luksus af A3 papir med tryksværte.

I dag bliver de så ved med sende mig regninger om at jeg skal betale for deres forpulede fire aviser, som de mente at jeg have tegnet et abonnement på. Sut en fed pik og kald en fremmed for Karl-Jørgen, hvor gider jeg ikke deltage i deres pis mere. Lad det være en lærestreg til alle tilbudslystne læsere; sig ja til intet, og fortryd intet. Yolo, bitch.

Eller er livet meget godt. Skal have trukket en visdomstand ud i morgen og har et stort show på torsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar