fredag den 9. januar 2015

Bliver du mobbet?

     Jeg blev ikke mobbet i folkeskolen, men jeg blev holdt godt udenfor til sidst, fordi jeg havde en ”gotisk” periode og andre interesser. Men nogle gange ville jeg måske ønske at jeg var blevet mobbet lidt, i stedet for bare at blive ignoreret. Det der med ”hellere dårlig opmærksomhed end slet ingen opmærksomhed” kan der være noget om.

     Og derfor har jeg aldrig set mobning som et særligt stort problem. Det at grine af andres særheder eller ”fejl” er vi slemt gode til som mennesker. Selvfølgelig opfatter jeg at mobning er en grim ting og at vi burde gøre en indsats for at stoppe det, men nogle gange tror jeg at vi griber det forkert an. I stedet for at sige til folk at det er forkert at mobbe, burde vi lærer folk, der føler sig mobbede, at tackle det. At se på glasset lidt mere halvt fyldt. Ja du er anderledes og det kan massen åbenbart ikke klare, så de bliver nødt til at ødelægge dig med ord eller tæsk. Men ved du hvad? Fordi du er anderledes, er du netop også unik. Og normale folk er bange for det der ikke er normalt, derfor reagerer de sådan som de gør, og det skal ikke lade dig slå ud. Normen er ikke den du har lyst til at være en del af. De ”mobbede” er dem der ikke bukker under for gruppepres. Det er mennesker der i stand til at tænke og tør være sig selv.


      Hvis du er et pæretræ i en skov hvor der kun vokser æbletræer, så gro de flotteste og mest saftige pære du overhovedet kan. Det er en motivationsfaktor at skille sig ud, så udnyt det, ignorer folk der føler sig bedre end dig og vær stolt af den du er. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar