mandag den 12. januar 2015

Myten Placebo Tømmermænd

      Der er en hovedsagelig grund til at jeg er medlem af et fitnesscenter: Jeg vil gerne være stærkere. Men der er også en hovedsagelig grund til at jeg drikker øl med mine venner nu og da: Jeg vil gerne hygge mig. Når jeg kombinerer de to ting, må jeg erkende at fitnesscenter delen bliver en længere proces pga. øl delen (dellen). Og nej, jeg har ikke den ideelle elskovskrop, jeg har den ganske normale dansker krop. Men jo ældre jeg bliver, jo mere erfarer jeg også at jeg nok skal bruge lidt flere timer i centret og drikke lidt færre øl på pubben. Hvilket jeg så er i gang med lige nu, ”Hvid Januar”.

      I lørdags var jeg så i byen uden at indtage en dråbe alkohol, og jeg hyggede mig gevaldigt selvom mine ”medspillere” blev fuldere og mere utydelige at høre på. Det var en virkelig dejlig aften. Der var bare et stort og meget uhyggeligt problem; mange var i chok over at jeg ikke drak. Direkte i chok. Da jeg bestilte en sodavand i baren var det som om at alle frøs. Samtaler stoppede, underkæber blev tabt. En fremmed mand, der havde spildt lidt kødsovs på sin hvide skjorte og havde en øl i et glas han ikke rigtigt kunne styre, spurgte mig ”om jeg ikke skulle stille bilen fra mig og tage en taxa hjem i nat” da han så min cola. En af mine venner blev ved med at købe en øl til mig og stille den foran mig, det var en sød gestus, selvom jeg blev ved med at give ham den tilbage.


        Alt i alt havde byturen samme "tømmermændsagtige" effekt på mig, som hvis jeg havde drukket; røde øjne pga. det stærkt tilrøgede lokale, lettere hovedpine pga. al musikken, fulde mennesker med meninger og virkelig hæs af at råbe for at overdøve musikken så man kunne have en samtale. Denne gang var det bare en mere exceptionel bytur; jeg kunne huske det hele.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar